Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
    Jakiś czas temu pokazywałem mój stary prostownik z zapytaniem czy do czegoś sie nadaje. Otrzymałem odpowiedz ,że to stary prostownik i ładuje zbyt wysokim prądem ( w okolicy 16V). Prostownik miał sie nadawać do śmietnika bo dzisiejsze akumulatory ładuje sie max 14.8 V. Miałem jeszcze prostownik z Lidla, który może nie jest super ale niby daje radę. Od jakiegoś czasu czytam, że akumulatory powinno ładować się napięciem 16V. Heh dobrze , że leży jeszcze w schowku. Ostatnio przed zimą doładowywałem akumulatory sprawdziłem napięcie i rzeczywiście ładowanie nim wynosi 16V. Lidl daje 14.8V.
    To prawda - sam ganiłem 16V jako sprawcę rychłej śmierci akumulatora - ale to bardziej w kontekście nieodprowadzania akumulatora do stanu gdzie tylko 16V ewentualnie odratuje sytuacje.

    Z drugiej strony jak są korki w akumulatorze to nie ma co sobie głowy zaprzątać ubytkiem wody spowodowanym właśnie robieniem gęstości przez ladowanie 16V wcinnych przypadkach - nie nadużywałbym

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      koka Napięcie powierzchniowe akumulatora to mylące napięcia który uzyskujemy bezpośrednio po ładowania i nie ma nic wspólnego z napięciem spoczynkowym akumulatora -przeważnie jest mocno zawyżone względem spoczynkowego ale do testów można sobie z tym poradzić na wyłączonym zapłonie przez minutę na długich światłach np. trzymać albo odczekać tydzień po ładowaniu.

      ladowanie to proces elektrochemiczny stad występuje zjawisko reakcji najpierw na bardziej dostępnych powierzchniach czynnych na tzw naskórku który ma mała pojemność ale sztbko ładuje się. To tak jak powiedzenie Łatwo przyszło łatwo poszło

      Komentarz

      • koka
        Rider
        • 2015
        • 321
        • Seat

        Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
        koka Napięcie powierzchniowe akumulatora to mylące napięcia który uzyskujemy bezpośrednio po ładowania i nie ma nic wspólnego z napięciem spoczynkowym akumulatora -przeważnie jest mocno zawyżone względem spoczynkowego ale do testów można sobie z tym poradzić na wyłączonym zapłonie przez minutę na długich światłach np. trzymać albo odczekać tydzień po ładowaniu.ladowanie to proces elektrochemiczny stad występuje zjawisko reakcji najpierw na bardziej dostępnych powierzchniach czynnych na tzw naskórku który ma mała pojemność ale sztbko ładuje się. To tak jak powiedzenie Łatwo przyszło łatwo poszło
        ok, dzięki - wszystko jasne ... aku był ładowany jakieś 7 dni temu, potem auto praktycznie stało, w sobotę wyprawa z parkingu do sklepu (pokonany odcinek ok 1 km), no i test (do testu włączone światła mijania). Ciekawe tylko, dlaczego napisał "aku do wymiany", skoro nie było się do czego przyczepić ?

        Leon 1.6 16V 105 KM

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Jak tester gada ze akumulator do wymiany tzn ze impedancja czyli opór wenwnetrzny jest wysoki.

          pod ładowarka z Lidl albo elektroniczna można zregenerować ale trwa to pol roku

          dobre 16 volt i gotowanie jest tutaj częściowym rozwiązaniem (jeśli masz korki) i jeśli nie masz AGM



          Komentarz

          • TomekvRS
            Drive
            • 2016
            • 74
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

            Czy podczas rozruchu gaśnie wam podświetlenia radia?? Czy już objaw słabego akumulatora?

            Komentarz

            • pedros
              RS
              • 2009
              • 1958
              • Volkswagen
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              Im niższe napięcie podczas wydatku energetycznego przy odpalaniu tym mniej prądu zaakumulowane.
              Podladuj porządnie. Jak kwasowy to 16v poza autem jak Agm to automatem i można na aucie.

              Pamietaj ze nowsze diesle pobierają mnóstwo prądu nawet po rozruchu na dogrzewanie powietrza, płynu chłodzącego i świece żarowe tez działają jeszcze jakiś czas tak wiec robiąc krótkie odcinki wprowadzamy deficyt energetyczny.

              nizsza temperatura to niższa automatycznie pojemność akumulatora co jak zsumujemy takie przygasanie to pierwszy wskaźnik ze brakuje prądu.

              Komentarz

              • TomekvRS
                Drive
                • 2016
                • 74
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                Innym objawem mam tak, że gdy jeżdżę, nawet krótkie dystanse to odpala fajnie. Ale jak postoje dluzej(np. ponad 12 godzin i więcej) mam wrażenie że ma większe problem z rozruchem. Jakoś nie kręci tak energicznie jak powinien. Takie mam wrażenie.
                ale kolejny rozruch (nawet po przejechaniu małego dystansu) już kręci lepiej ale właśnie przygasa oświetlenie...
                mam wrażenie że im dłużej auto stoi tym gorzej...

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  To zapraszam na wątek o olejach to wbrew pozorom ma znaczenie co zalane. Sprawność świec jestcwazba oraz kondycja wtrysków, kompresja która można poprawić np płukanka ....
                  odpalanie to zawsze duży opór - nawet dla aut z SS

                  Komentarz

                  • endryu
                    RS
                    • 2006
                    • 3773
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                    Prawie 40 godz. ładowania i akumulator "żyje". Tak jak już było pisane np. o odratowywaniu już leciwych akumulatorów i nie tylko. Ponad 16 V przez 3/4 czasu ładowania. Bateria naładowana z odpowiednia gęstością elektrolitu. Czyli właściwe ładowanie.
                    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                    Ostatnio edytowany przez endryu; 861.
                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                    =================================================

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Przyznam ze dzięki chłopakom z mr Akumlator zrewidowałem swoje poglądy na tematy związane z prawidłowym ładowaniem / to czego sam nie chciałem robić żeby nie ryzykować - to Panowie ogarneli wzorcowo!

                      Wszystkie swoje akumulatory nie AGM dostają strzała ponad 16V i jest ok.

                      Komentarz

                      • Rauxel
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 238
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Panowie. Może powinienem poszukać ale 58 stron tematu przeraża. Pacjent to O2 1.9 TDI. Po 4 latach w moich rękach, dzisiaj akumulator pierwszy raz umarł. Dyskoteka kontrolek. Odpalił z kabli, podpięty pod prostownik bardzo szybko się ładuje, aż niemożliwe szybko. Chyba do kosza. Co najlepiej kupić? Teraz siedzi Varta.

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Co to znaczy szybko? Jaki prąd ładowania, jakie napięcie? Ile razy przez te lata był doładowywany?
                          Jeżeli prostownik ma regulację prądu ładowania to nie przekraczać 1/10 pojemności a nawet zdecydowanie mniej. Jak nie ma regulacji ładować z wpiętą w szereg żarówką reflektorową. I "powoli"-długo ładować mocno rozładowany akumulator.
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • Rauxel
                            Ambiente
                            • 2014
                            • 238
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            OK, opisze szerzej temat. Auto uzywane w miescie na krotkie odcinki w miescie (do 6 km). Odpalal w lekkie mrozy (we Wroclawiu -4*C) z trudem ale poltora obrotu starczylo, by zaskoczyl. Dzisiaj w garazu, przy temperaturze 14,5*C po przekreceniu kluczyka ledwo pol obrotu i dyskoteka kontrolek z cykaniem przekaznikow. Podlaczony na kable, po 5 minutach ladowania zaskoczyl od razu (pol obrotu i zaplon), zrobilem trase 150 km, w tym okolo 90 km z V=120 kmph i obr = 2500 obr/min. Po dotarciu na miejsce docelowe (rodzina zony), podlaczylem akumulator do prostownika. Tesc, ktory nadzorowal ladowanie, stwierdzil, ze po podlaczeniu pokazywalo mu 6A a w ciagu kilku minut zeszlo do 2A. Prostownik jest starego typu i tylko tesc ogarnia jego odczyty ; po zachowaniu akumulatora stwierdzil, ze jest do wyrzucenia, bo "za szybko zszedl". Ja sie na tym kompletnie nie znam. Auto wisi na kablach od 17:00 i mam zamiar je trzymac ponad dobe.

                            Czy istotnie akumulator "umarł". Auto potrzebuje na dojazd do pracy i nie moze "nie odpalic". Jak sie zachowac w takiej sytuacji ? Auto bylo u mechanika przed rozladowaniem i praca na zaplonie mogla sie przyczynic do rozladowania akumulatora.

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Tradycyjnie -regulator napięcia do sprawdzenia. Ludzie czasami wyrzucają dobre akumulatory zapominając ze zaczynamy od podstaw

                              Naładuj PORZĄDNIE tj kilkanaście godzin na 16V poza instalacja auta. Bo i tak już nie masz nic do stracenia. Jak teść ogarnia prostownik to i napięcie tez ogarnie- spostrzeżenia ma słuszne -szczątkowa pojemność.

                              przedtem sprawdz poziom elektrolitu w celach a jak za mało to uzupełnij wodą zdemiren zdemaren ...no tą bez minerałów


                              Jesli nowy akumulator to najwiekszy jaki zmieści się w podstawce, z korkami.

                              Moze warto rozważyć technologie EFB bo ma pewno jest lepsza od zwykłych „kozaków”.
                              Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                              Komentarz

                              • Sony
                                Rider
                                • 2015
                                • 342
                                • Octavia II (1Z3)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Tak przy okazji i na przyszłość, te zwykłe aku bez korków (nie ma nic pod naklejką - hermetyczny) to raczej i poza autem nie dawać na 16 V ? Na 16V i ponad to tylko z odkręconymi korkami?

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  Nie ma akumulatorów hermetycznych, każdy akumulator mokry produkowany od 20 lat czyli wapniowy, potrzebuje na koniec ładowania minimum 16,2 V przez parę godzin do pełnego naładowania. Akumulator bezkorkowy należy po prostu ładować w ten sposób nie częściej niż 2-3 razy w roku żeby nie odparować zbyt dużej ilości wody.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • samtech84
                                    Elegance
                                    • 2008
                                    • 988
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                    Gdyby ktoś potrzebował fajnego aku to polecam:

                                    Kupiłem takiego i kozak tester pokazał ponad 870A prądu rozruchowego.
                                    Dla ścisłości bo nikt o tym nie pisze, te akumulatory trafiły na rynek ponieważ nie przeszły jakiegoś testu dla VW, a parametry mają spoko dlatego zamiast do utylizacji trafiły na rynek.

                                    Link do aukcji przykładowy, ja swój kupiłem w jakiejś firmie w Warszawie.

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      Ja chciałem kupić Amege 7, ponoć najtrwalszy akumulator w obecnych czasach ale niestety nie było stacjonarnie i kupiłem Rombat Tundra
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
                                        "wymień akumulator - wykryto napięcie powierzchniowe" . Co to jest to "napięcie powierzchniowe" ?
                                        W testerach znaczy to, że jakiś odbiornik pobiera prąd. W współczesnych autach oznacza, że należy poczekać do 10 min aż CAN się "uspokoi" i/lub zostało coś nie odłączone.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Wystarczy przez 20 S na wyłączonym silniku obciążyć elektrycznie układ np światłami drogowymi i już napięcie powierzchniowe staje się historia - potem czekamy ok 1 min i robimy pomiar.


                                          Komentarz

                                          • gallangher
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 20
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            dziś fabryczny akumulkator umarł.

                                            Nawet cykania zza zegarów nie ma

                                            IMG_20190106_161348.jpg

                                            napiecie bez obciążenia - 12.3V

                                            Żył od 04.2010 do 01.2019. Prawda, ze nieźle ? i nigdy nie był doładowywany!
                                            tzn nigdy poza wczorajszą akcją, ale myślałem ze to wina odkurzania przy otwartym bagażniku (lampka właczona przez dlugi czas )

                                            i tutaj zagadka:
                                            Skoro fabryka wstawiła 61Ah i chodził prawie 9 lat to czy jest sens wstawiać tak jak zalecają konfiguratory 77-81Ah zamiast popatrzeć na to co wstawił producent ??
                                            czy zawsze większy, droższy = lepszy ??
                                            czy układ ładowania da radę przy 25% wiekszej pojemności ?

                                            Samochód to golec, zawsze jeżdziłem z klimą, światła dzienne razem ze wszytkimi światłami z tyłu zawsze włączone, ostatnie lata samochód pod chmurką, w listopadzie byłem za granicą i stał tak 3 tygodnie ... a mimo to 61Ah dało radę tyle czasu


                                            Co polecacie wstawić teraz ?
                                            Czy ktoś z Was możne powiedzieć jaka jest realna różnica pomiędzy generacjami S4 i S5 w akumulatorach Boscha ? (finansowo to 50-80zł różnicy w zależności od modelu).

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2726
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez gallangher Zobacz wpis
                                              Żył od 04.2010 do 01.2019. Prawda, ze nieźle ? i nigdy nie był doładowywany!
                                              A gdybyś o niego dbał tzn dolewał wody, ładował najmniej raz w roku to może by pożył jeszcze kilka lat
                                              Choć wynik b.dobry

                                              Zamieszczone przez gallangher Zobacz wpis
                                              i tutaj zagadka:
                                              Skoro fabryka wstawiła 61Ah i chodził prawie 9 lat to czy jest sens wstawiać tak jak zalecają konfiguratory 77-81Ah zamiast popatrzeć na to co wstawił producent ??
                                              czy zawsze większy, droższy = lepszy ??
                                              czy układ ładowania da radę przy 25% wiekszej pojemności ?
                                              Nie kupisz już tak trwałego aku jak ten z fabryki Sam w tamtym roku wymieniłem ori Varte z 2011.
                                              Z racji że nie dbasz wogule o swoje sprzęty to kup sobie ten co ma najwyższą pojemność i najdłuższą gwarancje



                                              ps. sprawdzałeś jaki jest poziom elektrolitu?

                                              Komentarz

                                              • gallangher
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 20
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Poziomy elektrolitu ok. Na wszystkich celach równo. Nie było nigdy podstaw żeby zrywać naklejki i dobierać się do korków (o ile tam są)

                                                acid level indicator: Black level ok.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez gallangher Zobacz wpis
                                                  dziś fabryczny akumulkator umarł.

                                                  Nawet cykania zza zegarów nie ma

                                                  IMG_20190106_161348.jpg

                                                  napiecie bez obciążenia - 12.3V

                                                  Żył od 04.2010 do 01.2019. Prawda, ze nieźle ? i nigdy nie był doładowywany!
                                                  tzn nigdy poza wczorajszą akcją, ale myślałem ze to wina odkurzania przy otwartym bagażniku (lampka właczona przez dlugi czas )

                                                  i tutaj zagadka:
                                                  Skoro fabryka wstawiła 61Ah i chodził prawie 9 lat to czy jest sens wstawiać tak jak zalecają konfiguratory 77-81Ah zamiast popatrzeć na to co wstawił producent ??
                                                  czy zawsze większy, droższy = lepszy ??
                                                  czy układ ładowania da radę przy 25% wiekszej pojemności ?

                                                  Samochód to golec, zawsze jeżdziłem z klimą, światła dzienne razem ze wszytkimi światłami z tyłu zawsze włączone, ostatnie lata samochód pod chmurką, w listopadzie byłem za granicą i stał tak 3 tygodnie ... a mimo to 61Ah dało radę tyle czasu


                                                  Co polecacie wstawić teraz ?
                                                  Czy ktoś z Was możne powiedzieć jaka jest realna różnica pomiędzy generacjami S4 i S5 w akumulatorach Boscha ? (finansowo to 50-80zł różnicy w zależności od modelu).
                                                  Mam taki z 2006 roku
                                                  umieral 3 razy
                                                  16v i 20 h i znowu żyje.

                                                  cele musza być uzupełnione i aerometr na stanie zebu badać gęstość i kolor. Jak brązowy to zgon jak clear to do odratowania. Nie przegrzewać tylko.

                                                  Komentarz

                                                  • endryu
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 3773
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    Zamieszczone przez gallangher Zobacz wpis
                                                    Poziomy elektrolitu ok. Na wszystkich celach równo. Nie było nigdy podstaw żeby zrywać naklejki i dobierać się do korków (o ile tam są)

                                                    acid level indicator: Black level ok.
                                                    Podstawy do zerwania naklejki (korki są) i dobrania się do środka jest co najmniej dwa razy w roku jeżeli jeździmy długie trasy, lub częściej na krótkie jazdy. Areometr prawdę powie o kondycji akumulatora. Oczko kontrolne to lipa jako wskaźnik poziomu elektrolitu skoro widać przez biała obudowę. Prostownik transformatorowy i tak jak pisze pedros
                                                    O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                    O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                    =================================================

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...